...en del av et kreativ arbeidstudio og en nydelig liten butikk som heter STUDIO KAMPEN, Sonsgt.7, 0654 Oslo, Tlf. 97 72 46 59 Åpningstider: tor & fre 11-18 lør 11-17 søn 12-16

mandag 31. januar 2011

Nye nyheter

 Foto: Erlend M. Sæverud

Selv om januar har vært en forholdsvis stille måned, må jeg si meg godt fornøyd alikevel. Selv om det ikke akkurat har vært lange køer og ville opptøyer for og komme seg inn hos Studio Kampen har det vært veldig mange søte og hyggelige mennekser innom. (Klager ikke om det blir litt køer og opptøyer heller altså.) Min favoritt del av det og jobbe i studio er alle de hyggelige og morsomme menneksene jeg treffer, og de fleste av dem bor jo rett rundt hjørnet, men jeg ville alikevel aldri ha pratet med dem om det ikke var for Studio Kampen.

Men så over til NYE NYHETER:

Skulle ønske denne kjolen passet meg!
 
JOFRID REDESIGN: Sprudlene søte Jofrid Løseth kom på besøk til oss i forgie uke med en hel bunke nydelige plagg over armen. Hennes sønn som bor her på Kampen hadde tidligere vært innom og reklamert ettertrykkelig for henne, så nå gledet både Nora og jeg meg veldig til og få se klærne hun lager. Og vi ble ikke skuffet, tvert imot!  Jofrid redesigner barneklær fra utvokste og gamle plagg. Hvert eneste plagg er som en liten skatt full av gjennomtenkte og nydelig detaljer, og kvaliteten er meget god. Dette er den prefekte presang for den som ønsker og gi noe morsomt, miljøvennlig og helt unikt. http://www.jofrid.com/
Fargerikt og kreativt gjennbruk. 

ESCAMA STUDIO: Fikk dere mye fint til jul? Det fikk jeg! Fra en god vennine i New York fikk jeg tilsent en sølskimmrende liten veske med skulderem. Den så nesten ut som en slag bryjne, og den glitret og blinket og var et blikkfang uten like. Da jeg kikket litt nøyere på den gikk det plutselig opp for meg, den er laget av den lille "pull tab" fra brusbokser - veldig mange av dem!!! Så utrolig kult! Vesken kom med et sertifikat som fortalte hvem som hadde laget den. Og etter et kjapt nettsøk fant jeg ut at Escama Studio er basert i California og Brasil. Produktene blir laget i Brasil og gir menn og kvinner sjangsen til et levebrød i rettferdige og hyggelige omgivelser. Man kan gå inn på nettsidene deres og lære mer om hvem som lagde akkurat din bag. Man kan til og med sende dem en beskjed om man ønsker. Operasjonen er faitrade, miljøvennlig og basert på gjennbruk og menneskeverd. I midten av februar kommer noen av produktenene deres til Studio Kampen - gled dere! http://www.escamastudio.com
 Klar for fest med den perfekte selskapsveske

FOTOUTSTILLING OG INTIM KONSERT: 11. februar braker det løs hos Studio Kampen. Erlend M. Sæverud stiller ut fotoserien sin: Oslo. Det er en serie med poetiske svart/hvitt bilder fra Oslo. Hvert bilde er en hel historie for seg, og de stemningene som Erlend klarer og skape i sine bilder ved hjelp av lys og skygge gjør meg helt myk inni. Jeg gleder meg vilt (og kan jeg våge meg på hemningsløst...?) til og skulle få lov til og omgi meg med dem mens jeg jobber. Og du får også sjangsen til og ha bildene hans på veggen. Utstillingen er en salgsutstilling, og det vil bli en variasjon av størrelser på bildene, med tilsvarende variasjon i priser. Se mer om Erlend på: http://erlendmikaelsaeverud.no/

 Foto: Erlend M. Sæverud

I tillegg inviterer vi til intimkonsert samme kveld som Erlend´s utstilling åpner. Og når vi sier intimkonsert så mener vi intimkonsert. Det blir skoene av og puter på gulvet, salg av vin, øl, farris og salte mandler. Og duoen vi så stolt kan presentere heter «FLANELL»
«FLANELL» består av Tuva Livsdatter Syvertsen og Jan Tariq Rui-Rahman. Tuva er kanskje best kjent som fiolinist og frontfigur i musikkgruppen Valkyrien Allstars , Jan er en multikunstner innen musikk, men også kjent som keyboardist i rockebandet WE. Duoen spiller akustisk/ folk og personlig kan jeg nesten ikke vente til og høre dem. Inngang er kr 75 i døra, og vær tidlig ute for plassen er begrenset. (Intimt kalles det ;)
http://www.youtube.com/watch?v=d-p0z3Gkyxg, http://www.youtube.com/watch?v=iGm2XBfYUn0&feature=related,
http://www.youtube.com/watch?v=Zbp7GM04phU&feature=related


Og jeg fortsetter og kutte og stemple etikketter, gjenbruk heter det vist...


NETTBUTIKK: Ikke den helt nye nyheten dette her da. Men jeg jobber med nettbutikken, så den er på vei, kors på halsen! Og året er vel fremdeles nytt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar