...en del av et kreativ arbeidstudio og en nydelig liten butikk som heter STUDIO KAMPEN, Sonsgt.7, 0654 Oslo, Tlf. 97 72 46 59 Åpningstider: tor & fre 11-18 lør 11-17 søn 12-16

tirsdag 9. august 2011

Tiden går jammen meg fort når man har det moro!


Tiden flyr og jeg ser med skam at det er mange, mange måndter siden jeg skrev noe her på bloggen sist. Synes nesten jeg får ta en kjapp oppsummering før jeg tar fatt i nuet igjen.

Våren og sommeren har virkelig vært hektisk. Da våren kom og vi kunne åpne døra - og la den stå åpen - i Studio Kampen blomstret ting opp. Tersklen for å stikke nesa inn døra blir mye lavere når døren står på vidt gap. I tillegg har butikken vært så stappfull av varer at det rett og slett flommet over og spredte seg utover fortauet.

I tillegg har arkitekt studio vært meget aktivt i våres. Jeg gleder meg virkelig over å kunne jobbe med  mindre og mer personlige prosjekter en det jeg har hatt muligheten til tidligere i større kontor. Prosessen det er å jobbe direkte med eier og bruker får meg til å føle meg nærmere de idealer jeg startet ut med som nyutdannet. I tillegg er det utrolig inspirende og morsomt og få være med å forme og tilpasse prosjekter hvor både form og funksjon spiller så stor rolle som når man får en dialog med brukeren direkte selv!


Også kom sommeren og fellesferien. Søndag 3. juli var siste åpningsdag i juli for butikken. Og 4. juli ble feiret med brask og bram og stor BBQ i bakgården som det seg hør og bør for en famile med overvekt av amerikanske statsborgere. Det var mye moro og den perfekte begynnelse på 5 uker ferie (ikke helt da...) for The Yooniverse med studioet etterlatt på Kampen.


Det blide Sørlandet har en meget sentral rolle i The Yooniverse, så nesa ble fort vendt den veien.
I Tvedestrand by tok Nordvestpasasjen inn mine øredobber og hårstrikk. Juliane som driver er utrolig dyktig og dedikert, hun har vært en stor inspirasjon for meg lenge! Og butikken hennes kommer jeg aldri ut fra tomehendt. Ta en tur innom nettbutikken hennes!


På Gjeving tok kreative Trine villig inn mine manet smykker og vesker i sin nyåpnede butikken på Gjeving riktignok, men med det klingende navnet Lyngør Møbler. Har ikke vært der sier du? Ja da er det sanndelig på tide! Trine er møbelsnekker og lager de lekreste ting! (Noen av dem dukker forhåpenlighvis opp hos Studio Kampen utover høsten ;)


22. juli er min yngste sønn og min tante´s delte bursdag. Det er en dag som derfor har betydd liv! Jeg er lei meg for det den datoen nå betyr noe helt annet for hele det norske folk! Jeg har ikke tenkt å si så mye om det her siden meget allerede er sagt. Men jeg vil bare uttrykke min aller dypeste medfølelse for alle offerene og deres pårørende! Ord blir ikke store nok.


Og så kom sommeren - på ordentlig! The Yooniverse flyttet seg igjen. Ikke stort lenger en litt lenger nedover sørlandskysten, men stabilt og rask internet ble borte i flyttingen. Dermed ble snik jobbing på ettermiddager og mang en nattestime skiftet ut med sol, blå, blå himmel og masse besøk av venner og familie - og vi klaget ikke på det i det hele tatt.


Men ferie kan også bli nok, tro det eller ei. Og i hvertfall når man har en utrolig spennende og innholdsrik hverdag! Så nå gleder jeg meg veldig til å skulle åpne butikken i morgen, fylle opp salgskurvene for å gjøre plass til nye varer - og over å være tilbake på Kampen i Oslo!

Høsten er årstiden for nye ting for meg, det er rett og slett den egentlige starten på året. Mange nye planer og ideer surrer i hodet. Sammen med Nora - Doria Art & Living går jeg en spennende høst i møte!


Takk for i sommer - det var gøy!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar