...en del av et kreativ arbeidstudio og en nydelig liten butikk som heter STUDIO KAMPEN, Sonsgt.7, 0654 Oslo, Tlf. 97 72 46 59 Åpningstider: tor & fre 11-18 lør 11-17 søn 12-16

mandag 21. desember 2009

Barcelona with my love

Årets desember tur gikk til Barcelona i år. En fantastisk by, men også bebodd av blant annet fantastisk flinke lommetyver desverre. Mitt kamera forsvant allerede første ettermiddagen. Jeg må si jeg har vært så flau over det at jeg ikke har sagt det til noen...enda.. Reiseforsikringen dekker det heldighvis, men de fine bildene jeg tok fra The Mies van der Rohe Barcelona Pavillion ble jo borte for alltid. (Om ikke tyven kan være litt grei og sende dem til meg på email da...?) Men det er jo en passende straff kanskje for og være så skjødesløs og naiv som jeg noen ganger er :-(  Og det skal jo sies at min noe mer fornuftige halvdel hadde advart meg opptil flere ganger. Så følelsene av og være komplett idiot der jeg stod på undergrunnen uten kamera ble jo ikke noe mindre av det! Bildene som blir lagt ut her er derfor tatt med iphonen siden de ikke hadde klart og få med seg den hvertfall. - og ellers var alle enige om at det hadde vært en fin tur!

Frokosten på lørdag ble inntatt her på et lite solfylt torg blant trange gater med ungeskrål og god kaffe. Livet er herlig!

 
 
Grafitti har alltid fasinert meg. Det var nok av det i Barcelona, som i andre litt større byer...


Hotellet vi bodde på leide ut sykkler. Det var en genial måte og komme seg rundt i byen på. Så vi syklet over alt hele lørdagen. Ikke mer undergrunnsbane for meg nei!


Mange fine mønstere og rytmer og finne i bybilde. Se så flott fortausbelegning! Noe og tenke på for Oslo by også det der!
 
Arkitketen i meg måtte jo se Sagrada Famillia......


....selv om jeg nok var nesten like fasinert av heisekranene som omgav bygningen. Jeg har en forkjærlighet for heisekraner - sært? Men jeg må jo si at bygningen virkelig kledde kranene, eller var det omvendt kanskje?


Fliser er undervurdert som fasadekledning i Norge. Bruken av det på denne leilighetsgården var utrolig lekkert. Farge, mønstere og strukturer fikk meg til og få vann i munnen!


På toppen av byen! Vi syklet opp på høyeste punkt i parken Park Guell. Det var et slit, men ganske gøy og sykle ned igjen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar